Veelgestelde vragen

Zijn alle producten op de website daadwerkelijk op voorraad?

Ja. Bij UsedGear zijn alle producten die op de website staan unieke exemplaren. Van ieder apparaat zijn meerdere foto's gemaakt. Deze zijn te vinden op de desbetreffende productpagina. 

Kan ik ook apparatuur bestellen dat niet op de website staat?

Je kan het altijd proberen! Laat ons weten wat je zoekt via het contact formulier en we brengen je op de hoogte.

Wat zijn de openingstijden?

Ons kantoor is geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur (met uitzondering van nationale feestdagen)

Voor een bezoek aan onze showroom dient eerst een afspraak te worden gemaakt.

Kan ik mijn online bestelling annuleren of retourneren?

Ja dat kan. De wet Koop op Afstand geeft de koper 14 dagen bedenktijd (afkoelingsperiode) bij het online winkelen. Meer informatie hierover lees je op onze pagina UsedGear Retourneren.

Betaal ik verzendkosten?

Bij bestellingen boven de €50,00 betaal je geen verzendkosten. Wanneer de bestelling onder de €50,00 uitkomt brengen wij €3,95 in rekening. Wanneer je besluit een apparaat terug te sturen dien je zelf de transport kosten te betalen bij de transporteur naar eigen keuze.

Zitten er gebruikerssporen op de apparaten?

Wanneer het gaat om UsedGear gaat het om apparatuur dat uit de verhuur komt. Wanneer er uitzonderlijke gebruikerssporen zoals diepe krassen, deuken, ingebrande brandplekken of dergelijke aanwezig zijn wordt dit vermeld op de product pagina en is deze op de foto te zien.

Bij new gear gaat het om nieuwe producten. Deze producten kunnen tijdens het verpakken en verzenden minimale gebruikerssporen oplopen.

Mijn apparaat is defect, wat nu?

Voordat wij een apparaat opsturen of meegeven wordt het apparaat gecheckt op zijn functies zodat het in een goede staat een nieuwe eigenaar krijgt. Mocht er toch een defect geconstateerd worden bij ontvangst, laat dit ons zo snel mogelijk weten via het contact formulier of bel naar 0413-341334. Op gebruikte apparaten zit 14 dagen garantie vanaf het moment van ontvangst. Hierna worden defecten niet retour genomen.

De LEDs van mijn Xone92 knipperen mee op andere kanalen, hoort dat?

Bij een nieuwe Xone92 zul je dit niet ervaren: Ledjes die meeknipperen op andere kanalen dan van welke je de fader open hebt staan. Na verloop van tijd gaat een Xone92 dit wel vertonen. Dit is niet iets om bang voor te zijn: je mixer is niet kapot. Het is een vorm van ouderdom, maar het is niet hoorbaar. Het geluid van de ene fader/kanaal lekt niet door op de andere kanalen. Mocht dit wel het geval zijn, of geeft je fader een vol volume wanneer je deze met druk naar beneden duwt: dan is je fader rot. Ervaar je dit binnen de eerste 2 weken dat je de mixer hebt ontvangen, dan krijg je hierop garantie.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Wanneer je ervoor kiest om een apparaat niet bij onze showroom in Veghel op te halen maar opgestuurd te ontvangen kan het 1 tot 3 werkdagen duren. Online bestellingen op vrijdag ná 15:00 uur zullen op maandag verzonden worden. Wij maken gebruik van de diensten van PostNL en DHL en zullen je een track & trace code sturen zodra deze bekend is. 

LET OP: in verband met de vele online aankopen gedurende deze corona pandemie heeft PostNL soms flinke vertraging met het uitleveren van pakketten.

Zitten de originele kabels en bijbehorende boekjes bij de apparaten?

Nee. Helaas beschikken we niet meer over de originele doos en bijbehorende kabels. Voor zover aanwezig voegen we de originele boekjes/documentatie van het apparaat toe aan de levering. Bekabeling dat wél meegeleverd wordt, wordt genoemd op de desbetreffende product pagina.

Is er een onderhoudsboekje bij het apparaat inbegrepen?

Nee. Bij DJ gear is het niet vanzelfsprekend dat reparaties gedocumenteerd worden.

Via welke manieren kan ik betalen?

Betalen kan via IDeal en Bankontact.

Wanneer je in de showroom wilt betalen dien je je eigen bankreader mee te nemen. Er is geen pinautomaat aanwezig.

Welke garantie krijg ik op mijn aankoop? 

De garantie die wij hanteren is te lezen op de garantie pagina.

Zijn de prijzen op de website inclusief of exclusief BTW?

De prijzen op de website zijn inclusief BTW.

Krijg ik een BTW factuur bij mijn bestelling?

Ja, de BTW wordt apart vermeld op de factuur.